Był to drugi przetarg na te tramwaje, nikt jednak nie zgłosił się do niego ? mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca dyrektora "Tramwajów Szczecińskich?.
Przed przetargiem były pytania od zainteresowanych, ale jak widać bez efektu. Wagony trafią na złom, a jeden będzie przekazany do Muzeum Techniki i Komunikacji. W przetargu mogła wystartować osoba fizyczna, nie tylko firma.
Za pierwszym razem nie zgłosił się żaden chętny, a do sprzedaży mieliśmy 11 wagonów ? mówi Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji i infrastruktury w "Tramwajach Szczecińskich?.
Nowy właściciel mógł wymontować z wagonu części na złom, a nawet odzyskać miedź. Wagony ostatni raz przechodziły generalny remont w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Zostały wyprodukowane w latach 1976 -1979. Niedawno "Tramwaje Warszawskie? sprzedały także najstarszą część swojego taboru.
To był konkurs, nawet nie był szczególnie nagłaśniany, ogłoszenie było tylko na naszej stronie ? tłumaczy Michał Powałka, rzecznik warszawskich tramwajów. ? Sprzedaliśmy sześćdziesiąt najstarszych wagonów 13N. Sprzedaliśmy całą partię, nie mogę jednak zdradzić komu ? to tajemnica handlowa.
W Warszawie, podobnie jak w Szczecinie jeżdżą wagony 105N. ? To około pięćdziesiąt wagonów ? dodaje rzecznik. ? Obecnie czekamy na dostawę 186 niskopodłogowych wagonów z bydgoskiej Pesy. To największy przetarg na zakup tramwajów w Europie.