fbpx

Panel logowania

sobota, 19 luty 2011 00:00

Tramwaje Szczecińskie pozbyły się na złom starych wagonów

Przykład Warszawy pokazuje, że można było znaleźć kupca. Chodzi o siedem wagonów typu 105N, które miały być sprzedane w przetargu. Ceny wywoławcze wynosiły od 9 500 złotych do 12 000 złotych.

Był to drugi przetarg na te tramwaje, nikt jednak nie zgłosił się do niego ? mówi Zbigniew Dąbrowski, zastępca dyrektora "Tramwajów Szczecińskich?.

Przed przetargiem były pytania od zainteresowanych, ale jak widać bez efektu. Wagony trafią na złom, a jeden będzie przekazany do Muzeum Techniki i Komunikacji. W przetargu mogła wystartować osoba fizyczna, nie tylko firma. 

Za pierwszym razem nie zgłosił się żaden chętny, a do sprzedaży mieliśmy 11 wagonów ? mówi Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji i infrastruktury w "Tramwajach Szczecińskich?. 

Nowy właściciel mógł wymontować z wagonu części na złom, a nawet odzyskać miedź. Wagony ostatni raz przechodziły generalny remont w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Zostały wyprodukowane w latach 1976 -1979. Niedawno "Tramwaje Warszawskie? sprzedały także najstarszą część swojego taboru.

To był konkurs, nawet nie był szczególnie nagłaśniany, ogłoszenie było tylko na naszej stronie ? tłumaczy Michał Powałka, rzecznik warszawskich tramwajów. ? Sprzedaliśmy sześćdziesiąt najstarszych wagonów 13N. Sprzedaliśmy całą partię, nie mogę jednak zdradzić komu ? to tajemnica handlowa.

W Warszawie, podobnie jak w Szczecinie jeżdżą wagony 105N. ? To około pięćdziesiąt wagonów ? dodaje rzecznik. ? Obecnie czekamy na dostawę 186 niskopodłogowych wagonów z bydgoskiej Pesy. To największy przetarg na zakup tramwajów w Europie.

Ostatnio zmieniany niedziela, 28 luty 2016 23:53

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.