fbpx

Panel logowania

poniedziałek, 25 październik 2010 19:55

ThyssenKrupp Energostal stawia na inwestycje, nowe asortymenty i usługi

Główną strategią rozwoju ThyssenKrupp Energostal jest przede wszystkim rozwój organiczny, co nie oznacza całkowitej rezygnacji z akwizycji - mówi dla portalu wnp.pl Roman Czyżykowski, dyrektor handlowy firmy ThyssenKrupp Energostal SA.
Jak ocenia Pan aktualną sytuację na rynku dystrybucji wyrobów stalowych?



- Podwyżki cen forsowane przez huty w ubiegłym kwartale w celu zrekompensowania strat poniesionych w kryzysie okazały się silnym bodźcem do zwiększenia popytu. Zarówno klienci końcowi, jak i większość dystrybutorów kupowało na zapas w obawie o dalsze wzrosty cen. Nie wszystkim udało się zachować umiar, co w przypadku obecnej korekty cenowej może przysporzyć problemów. Aktualnie odczuwalny jest mniejszy optymizm, niż trzy miesiące temu. Klienci wykorzystują zgromadzone zapasy a dystrybutorzy chcą opróżnić magazyny, aby przygotować miejsce na nowy, tańszy materiał. Spadki cenowe w zależności od rodzaju produktu będą oczywiście zróżnicowane, ale obniżka jest moim zdaniem przesądzona. Nie wydaje mi się jednak, że korekta cenowa sięgnie wyjątkowo niskiego poziomu z jakim mieliśmy do czynienia w ubiegłym roku.

Dystrybutorzy stali uważnie śledzą proces konsolidacji, który wydaje się nabierać tempa. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie na rynku pojawią się nowi najwięksi gracze. Co do ostatecznego wyniku konsolidacyjnych przekształceń panuje jednak spora doza niepewności. Zmieniająca się struktura podziału rynku dystrybucji może stać się dominującym zjawiskiem w najbliższym okresie. Nowe, duże organizacje handlowe będą musiały kierować się jednak nowymi standardami, aby ich działalność była nadal efektywna.

Jaki był trzeci kwartał dla firmy ThyssenKrupp Energostal?

- Ubiegły kwartał był dla ThyssenKrupp Energostal jednocześnie ostatnim kwartałem roku obrotowego 2009/2010. Okres kwartalny był dla nas korzystny i pozwolił nam na osiągnięcie stabilnego wyniku. Podsumowując pełen rok obrotowy udało nam się powrócić do poziomów sprzedaży ilościowej sprzed kryzysu.

Jak przedstawiają się najbliższe plany firmy?

- Główną strategią rozwoju ThyssenKrupp Energostal jest przede wszystkim rozwój organiczny, co nie oznacza całkowitej rezygnacji z akwizycji. Obserwując jednak historię rozwoju naszej oferty, wiązała się ona wielokrotnie z inwestycjami w rozwój nowych asortymentów i usług od podstaw. Jest to sprawdzona droga, którą zamierzamy podążać również w przyszłym okresie. Nasze aktualne inwestycje obejmują przede wszystkim obszar produkcji prefabrykatów zbrojeniowych.

W chwili obecnej budujemy zbrojarnię, która będzie największym i najnowocześniejszym obiektem prefabrykacji zbrojeń w kraju. Moce produkcyjne nowej inwestycji osiągną roczny poziom 60-70 tys. ton. Doliczając przerób pozostałych zbrojarni ThyssenKrupp Energostal w Polsce, zwiększy to nasze możliwości produkcyjne do ok. 180 tys. ton rocznie i uczyni nas liderem rynku. Naszym celem jest podjęcie wyzwania, które stawia rozwijający się rynek inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Ponadto inwestujemy niezmiennie w rozwój naszej organizacji handlowej i kadry. Chcemy oferować naszym klientom najkorzystniejsze rozwiązania dopasowane do ich potrzeb.

Rozmawiała Renata Dudała

Źródło:  http://hutnictwo.wnp.pl/thyssenkrupp-energostal-stawia-na-inwestycje-nowe-asortymenty-i-uslugi,123271_1_0_0.html

Ostatnio zmieniany niedziela, 06 marzec 2016 10:15

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.